Kiedyś, chcąc skontaktować się z daną osobą bądź firmą, najczęściej wyszukiwało się numer jej telefonu w katalogu nazywanym książką telefoniczną. Z czasem pojawiały się również ich wydania zawierające liczne oferty handlowe, tzw. białe strony, zastąpione następnie przez żółte strony. Wraz z rozwojem internetu i innych nowoczesnych technologii, druk tego typu artykułów bardzo stracił na znaczeniu. Czy jednak w zakładach drukarskich w ogóle nie tworzy się już katalogów?
Wady i zalety książek telefonicznych
Nie tylko rozwój technologiczny przyczynił się do zmniejszenia popularności białych i żółtych stron. Oferty na nich proponowane cały czas ulegały zmianom, a nieustanne aktualizacje książek powodowały ogromne zużycie papieru, tuszów i innych akcesoriów drukarskich. Również korzystające z nich osoby narzekały na zbyt dynamicznie zmiany i nie nadążające za nimi uaktualnienia. Poza tym, taka książka telefoniczna była zazwyczaj gruba i zajmowała dużo miejsca. O ile można było znaleźć dla niej przestrzeń w domu, to mało kto zabierał ją ze sobą na spotkanie czy na wakacje, a przecież nigdy nie wiadomo, kiedy będzie potrzebna. W licznych przypadkach prościej znaleźć niezbędne informacje w internecie.
Współczesne katalogi
Co więc tworzy się w zakładach drukarskich obecnie i czy drukowanie katalogów zupełnie wyszło z mody? Otóż nie. Chociaż z typowych książek telefonicznych mało kto dziś korzysta, to zarówno wielkie korporacje, jak i małe, kilkuosobowe firmy chętnie tworzą książki przedstawiające ich ofertę w ramach prowadzonych działań marketingowych. Taka broszura pozwala odbiorcy zapoznać się z produktami lub usługami, które oferuje konkretne przedsiębiorstwo. Z tego względu dzisiejsze katalogi nadal są często zamawianym materiałem promocyjnym, a dostępne w drukarni opcje pozwalają stworzyć wysokojakościowy, estetyczny i spełniający oczekiwania zamawiającego wydruk, również w wersji ekologicznej. Bez wątpienia opłaca się skorzystać z tego rozwiązania.