Content marketing – czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?

W dobie Internetu, kiedy wszelkie media i przenoszą się do sieci, coraz trudniej jest przyciągnąć uwagę i przekonać do siebie przeciętnego użytkownika – codziennie przetwarza on przecież niesamowite ilości różnorodnych informacji. Specjalnie dla tych, którzy mają wysokie oczekiwania co do zawartości, z jaką przyjdzie im wejść w interakcję, formułuje się zupełnie nowe rozwiązanie – tzw. content marketing.

Czym w ogóle jest content marketing?

To, że „treść będzie królem” stwierdził już w 1996 roku Bill Gates. Dzisiaj da się zauważyć, że przewidywania założyciela Microsoftu sprawdzają się. Czasy tradycyjnej reklamy, kiedy potencjalnego konsumenta bombardowano niskiej jakości treściami, tanimi sloganami, które stawiały na chwytliwość, a nie na przekazanie konkretów, chylą się ku końcowi. Krzykliwy marketing rodem z telezakupów ustępuje miejsca zupełnie nowym, świeżym ideom.

Dzisiejszy odbiorca wymaga rzetelnego i zgodnego z rzeczywistością opisu produktu czy usługi, oferowanych przez zaufaną i sprawdzoną markę. Marka ta buduje swój obraz, używając wielu rozmaitych kanałów, w tym popularnych mediów społecznościowych, jak Facebook czy Instagram.

Użytkownik trafia na nie (bądź jest subtelnie nakierowywany) poprzez mechanizmy wyszukiwania, badające preferencje potencjalnego klienta. Klient zaś otrzymuje spersonalizowane, dostosowane do jego upodobań treści, które regularnie podsycają jego zainteresowanie oraz budują bliższą relację z firmą. Dzięki temu jest skłonny ofiarować jej swój kredyt zaufania także w przyszłości. Na takich działaniach głównie opiera się content marketing.

Jakie korzyści może przynieść content marketing?

Oczywiście, owa praktyka nie odbywa się tylko i wyłącznie poprzez sieć: wciąż
w użyciu są bardziej „old-schoolowe” środki jak papierowe ulotki czy pisemne poradniki. Jednak content marketing zapewnia szereg licznych sposobów kontaktu
z konsumentem, szczególnie w erze elektronicznej: kolorowe infografiki dla wzrokowców, szczegółowe wykresy i dane statystyczne kierowane do bardziej analitycznych umysłów, wpisy na bloga czy stronę internetową, a nawet posty na dobrze znanym wśród modnej młodzieży TikToku. Bo czy znajdzie się ktoś, kto wciąż klika na banery reklamowe stron internetowych?

Podążanie za duchem czasu poprzez obecność na wielorakich kanałach daje szansę na szybsze dotarcie do odbiorcy. Powoduje to większą rozpoznawalność w sieci, a w efekcie generuje ruch na stronach www, do których linkuje wiele innych platform, takich jak te wymienione wcześniej.

Fachowa i sumienna treść, lecz przystępna zarazem, znacznie zwiększa szanse sprzedaży, także w przypadku wymagającego klienta, który poszukuje szczegółowej informacji o produkcie. On sam też będzie wracał, by dokonać kolejnego zakupu, gdy nabierze zaufania do marki, która stawia na kontakt i nawiązywanie relacji, a nie agresywną reklamę.

Wszystko to przedkłada się na pozytywny i niezawodny wizerunek, jaki będzie widoczny w przyszłych recenzjach, postach na mediach społecznościowych i rekomendacjach – innymi słowy tym, co w dzisiejszych czasach decyduje o popularności.

Podsumowanie

Content marketing to metoda nastawiona na pozyskanie lojalnej bazy klientów
i komunikację z nimi poprzez wysokiej jakości, specjalistyczne treści, jakie pojawiają się na wielu kanałach dystrybucji, w tym mediach społecznościowych.

Dzięki dokładnemu dopasowaniu sugestii do potrzeb użytkownika pozwala na zbudowanie trwałych relacji firma-konsument, jak i zwiększenie zasięgu usług, które w organiczny sposób ściągają do siebie odbiorców i w ten sposób tworzą silny wizerunek marki