Działania marketingowe w sieci stanowią podstawę sukcesu każdego biznesu prowadzonego online. Najpopularniejsze z nich to pozycjonowanie oraz kampanie PPC. W artykule podpowiadamy, czym cechują się wspomniane formy reklamy i czy wpływają na siebie w sposób bezpośredni.
Pozycjonowanie organiczne – klucz do rozpoznawalności
Wszelakie działania SEO mają na celu wywindowanie witryny internetowej w wynikach wyszukiwarki Google. Należy zaznaczyć, że efekty pozycjonowania są widoczne po dłuższym czasie, ale cechują się zadowalającą stabilnością. Ponadto są to czynności, które należy wykonywać regularnie, aby nie pozostać w tyle za rozwijającą się konkurencją. Co ważne, przy odrobinie umiejętności można to robić samodzielnie lub skorzystać z pomocy specjalistów. Umiejętne pozycjonowanie składa się na kilka czynności, a najistotniejsze z nich to:
- wykorzystanie i odpowiednie rozmieszczenia słów kluczowych,
- tworzenie merytorycznej treści, która wzbudzi zaufanie użytkowników,
- dostosowanie strony internetowej do wymogów Google,
- rozbudowanie solidnego systemu linków zewnętrznych,
Czym są kampanie Google Ads i reklama PPC?
W odróżnieniu od pozycjonowania organicznego, kampanie Google Ads dają możliwość uzyskania znacznie szybszych efektów. Reklamy PPC są wyświetlane w obrębie wyszukiwarki Google i stanowią rozsądne rozwiązanie dające błyskawiczne zyski. Pojawiają się zaraz po wyborze, przygotowaniu i opłaceniu kampanii. Zdadzą egzamin podczas promowania produktów sezonowych, wyprzedaży i promocji. Tego rodzaju kampanie generują znacznie większy zysk, co przekłada się na zwiększone dochody przedsiębiorcy. Przy ich tworzeniu należy wziąć pod uwagę takie czynniki, jak słowa kluczowe, wiek odbiorców, a w przypadku działalności na mniejszą skalę – lokalizację. Reklama PPC zwiększa rozpoznawalność marki, nawet jeśli nie przyniesie zbyt dużych zysków w swojej początkowej fazie, to sprawi, że dana firma zapadnie w pamięć większej ilości internautów. Ponadto kampanie Google Ads umożliwiają transparentną analizę potrzeb klientów i błyskawicznie dostosowanie się do ich oczekiwań.
Wpływ kampanii Google Ads na wyniki organiczne
Kampanie Google Ads nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie organiczne. Taki stan rzeczy wynika z tego, że są to dwie różne formy promowania marki w sieci. Działają na podwalinach zupełnie innych mechanizmów. Pomimo to, warto stosować obie z nich, ponieważ reklama PPC przynosi szybkie korzyści finansowe, a umiejętnie przeprowadzone pozycjonowanie organiczne daje gwarancje długotrwałych zysków. W przypadku osób z ograniczonym budżetem kampanie Google Ads to doskonały sposób na reklamę podczas wyprzedaży swoich produktów. Na koniec warto zaznaczyć, że obie formy promocji mogą na siebie wpływać w sposób pośredni. Przykładowo: klient widzący płatną reklamę może zapamiętać daną markę i skorzystać z jej usług w przyszłości. Poza tym skuteczna kampania reklamowa zwiększa ruch na stronie.