Jaki biznes w małym mieście warto otworzyć?

Prowadzenie biznesu w małym mieście ma wiele zalet. Po pierwsze, niższe są koszty wynajmu lokalu czy wynagrodzeń dla pracowników. Po drugie, łatwiej jest trafić do większości mieszkańców regionu i zdobyć stałych, lojalnych klientów. Jaki pomysł na biznes może wypalić w małym mieście?

Sklep w małym mieście

Handel to jeden z prostszych do prowadzenia biznesów, zdecydowanie mniej skomplikowany niż branża gastronomiczna. Wystarczy wynająć lokal, zamówić towar i zająć się sprzedażą. Pytanie brzmi: co sprzedawać w małym mieście? Jedną z propozycji mogą być cieszące się coraz większą popularnością środki chemiczne sprowadzane z zagranicy. Dzisiaj łatwo jest zamówić ich dostawę za pośrednictwem hurtowni. Ta ciesząca się dużym zaufaniem kontrahentów z pewnością nie sprzeda nam nieoryginalnego wyrobu. Hurtownia środków czystości, która działa na rynku od lat to dostawca, z którym warto nawiązać współpracę.

Dlaczego sprzedaż zachodniej chemii to dobry pomysł na biznes?

Otwierając biznes w niewielkim mieście, chcemy poświęcić swoje fundusze na inwestycję, która z pewnością przyniesie nam zysk. Sprzedaż dobrej jakości środków chemicznych to dobre rozwiązanie, ponieważ w przypadku tego typu produktów nie ryzykujemy tym, że klient wróci do nas niezadowolony lub nie wróci wcale. Chemia zachodnia nie bez powodu cieszy się doskonałą renomą. Detergenty czy kosmetyki produkowane na zachodni rynek mają dużo wyższą jakość niż te, z którymi ma do czynienia większość polskich konsumentów. Sekret tkwi w formule preparatów opracowywanych w nowoczesny sposób. Zachodnia chemia gospodarcza ma skoncentrowaną formułę, ponieważ zawiera wysokie stężenie substancji aktywnych o skutecznym działaniu. Środki tego typu są gęste i wydajne, dzięki czemu przy prawidłowym dozowaniu wystarczają na dłużej. Konsument szybko zauważy więc, że w bardzo podobnej cenie otrzymuje produkt:

  • skuteczniejszy,
  • wygodniejszy w użyciu,
  • efektywniejszy w działaniu,
  • o pięknym zapachu,
  • bezpieczny w stosowaniu,
  • ekologiczny,
  • delikatny dla czyszczonych powierzchni i skóry.

Co ważne, „reputacja” zachodniej chemii prześciga ją samą, dlatego wielu konsumentom wcale nie trzeba przedstawiać zalet tego typu produktów. Reklamę sklepu w dużej mierze mamy więc z głowy.

O czym pamiętać przed założeniem sklepu w małej miejscowości?

Zanim założymy sklep z chemią gospodarczą w małym mieście, musimy stworzyć biznesplan, który pozwoli z góry ocenić nasze szanse na powodzenie. Konieczne jest też wykonanie analizy SWOT, czyli analizy mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń takiego projektu. W małych miastach często brakuje profesjonalnych usług i dostępu do produktów, które trzeba sprowadzać z zagranicy. Z tego względu, jeśli w danej miejscowości nie ma jeszcze sklepu z chemią gospodarczą z Niemiec czy Wielkiej Brytanii, warto taki sklep założyć. Z czasem można połączyć ten pomysł na biznes również z profesjonalnymi usługami, na przykład sprzątaniem biur i mieszkań z użyciem zachodnich detergentów. Ważne będzie też znalezienie odpowiedniego miejsca na sklep chemiczny, najlepiej z dala od marketów czy drogerii, z którymi trzeba wtedy konkurować. Najczęściej sklepy z chemią gospodarczą lokalizowane są więc w ciągach butików odzieżowych czy tuż obok targów, na których sprzedawcy nie oferują żadnych preparatów chemicznych.

Sprzedaż chemii zagranicznej

Jaką hurtownię chemii gospodarczej wybrać?

Kluczowy dla sukcesu sklepu z chemią gospodarczą będzie również wybór odpowiedniego kontrahenta – importera i dostawcy. Dobra hurtownia zachodniej chemii powinna zaoferować przedsiębiorcy atrakcyjne ceny i dodatkowe rabaty przy większych zamówieniach. Aby zagwarantować swojemu biznesowi bezpieczeństwo, towar warto zamówić od firmy, która magazynuje produkty na terenie kraju, a w swojej ofercie uwzględnia tylko te preparaty, które faktycznie ma na stanie. Pozwala to uchronić się przed pustymi półkami i długim oczekiwaniem na uzupełnienie asortymentu. Poza tym, hurtownia powinna podchodzić do klienta w sposób indywidualny, ustalając takie warunki współpracy, które zadowolą obie strony transakcji.