Wpływanie na świadomość konsumencką i decyzje zakupowe sprawia aktualnie wielu markom kłopot. Aby to robić, trzeba być obecnym nie tylko w telewizji czy na banerach, ale i w mediach społecznościowych. Dobry content musi rzucać się w oczy i przykuwać uwagę odbiorcy. Jak zrobić to z powodzeniem? Jakie działania mogą okazać się skuteczne? W tym artykule przedstawimy Ci kilka ciekawych propozycji.
Zacznij od wideo marketingu
Jednym z popularnych sposobów na skuteczne przyciągnięcie uwagi odbiorców jest wideo marketing. Decydując się na niego, często można osiągnąć niebywale duży ruch w Internecie i zachęcić sporą liczbę ludzi do swoich produktów lub usług. Jak zachęcić widza i przykuć jego uwagę? Oto kilka istotnych punktów.
Produkcja animacji reklamowych
Animacje reklamowe to nic innego jak kampanie Twojej marki. Barwne animacje, które odzwierciedlą Twoją firmę, przedstawią usługi, które oferujesz lub pokrótce zaprezentują Twoje produkty. Produkcja animacji reklamowych to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi widza, ponieważ pokaże to, co chciałbyś zaprezentować w sposób nietuzinkowy, intrygujący lub zabawny. Animacje reklamowe nie są reklamą, którą możesz spotkać na każdym rogu ulicy. Na pewno wzbudzi ona ciekawość wśród odbiorców i zapadnie im w pamięć, a przy tym zaangażuje odpowiednie emocje. Zastanów się, czy nie tego właśnie potrzebujesz?
Tworzenie TikToków
Rozwój e-commerce sprawił, że marki zaczęły szukać różnych sposobów na to, jak jeszcze trafić do odbiorcy. Nietrudno się domyślić, że portale społecznościowe, to jedna z prostszych metod, ponieważ można tam skutecznie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców w różnym wieku. TikTok to aplikacja, która udostępnia wiele funkcji do nagrywania. Pozwala tworzyć content dla osób w każdym wieku. TikToki to przeważnie krótkie treści wideo. Dzięki temu, że są krótkie również zachęcają widza do oglądania i przebywania w aplikacji sporej ilości czasu. W kilkunastu sekundach potrafią zawierać dużą dawką wiedzy. Mogą to być tutoriale beauty, cykle poradnikowe lub wideo o tematyce lifestyle’owej. Jeśli chcesz zachęcić odbiorców do odwiedzenia swojej restauracji, to nagraj filmik związany z gotowaniem lub treść poradnikową na temat żywności.
Nagrywanie krótkich filmików
Nie musisz być koniecznie aktywny w dedykowanych mediach typu TikTok. Możesz spróbować swoich sił na YouTubie i udostępniać swoje treści na Facebooku, jeśli stworzyłeś tam już swoje grono fanów. Będąc dużym graczem możesz zainwestować również w puszczanie fragmentów tych filmików w formie reklamy na banerach w mieście. Do odważnych świat należy. Jak stworzyć angażujący i przykuwający uwagę krótki filmik? Na pewno warto zwrócić uwagę na miniaturę, która będzie reprezentowała film. To od niej wiele zależy, m.in. to, czy widz kliknie magiczny przycisk „play”. Następnym punktem jest dobrze dobrany tytuł materiału. Od niego również wiele zależy. Chwytliwe tytuły, wzbudzające nutkę intrygi, klikają się lepiej. Jednak nie można z tym przesadzić, materiał wideo musi być dopasowany do Twoich produktów, usług, marki, którą reklamujesz. Wszystko musi być wciąż ze sobą spójne.
Inne sposoby na przykucie uwagi odbiorcy
Można tworzyć animacje reklamowe, TikToki czy filmiki na YouTubie i zgarnąć tym rzeszę fanów, nowych klientów i sprzedać masę produktów. Jednak nie wszystkim się to od razu udaje.
Komunikaty, które chcemy przekazać powinny być przede wszystkim naładowane emocjonalnie. Nie powinniśmy przedstawiać ciągle suchych faktów, ponieważ widz szybko się znudzi i pójdzie sobie od nas. W marketingu istnieje również mylne przeświadczenie, że należy tylko przedstawiać pozytywne emocje, że powinniśmy być na reklamach zawsze uśmiechnięci i radośni. Niekoniecznie! Dobrze rozegrane i przedstawione negatywne emocje w odpowiedniej dawce również przykują uwagę widza.
Na wirusowość informacji czy reklam wpływa również dynamizm, nieoczekiwany zwrot akcji i zmienność. Czasami warto wyjść poza schematy i to, co jest poważne i naukowe przedstawić np. w sposób żartobliwy i wesoły. Dlaczego? By dotrzeć do widzów, do których nawet byśmy się nie spodziewali, że uda nam się dotrzeć.
Dużą wartość do reklamy wnoszą opowiadane historie. Na pewno zachęca to widza i skupia jego uwagę bardziej, kiedy wie, że jego problem jest rozumiany przez większą część społeczeństwa. To jest prosta obserwacja klienta i jego potrzeb na rzecz przykucia jego uwagi.