Jak zapewne już zdążyliście zauważyć, rynek nieruchomości w Polsce przeżywa prawdziwy, można by powiedzieć, szał. Liczba nowych mieszkać z roku na rok rośnie, ale to nie oznacza, że to samo dzieje się z potencjalnymi nabywcami. Obecnie spotykamy się ze zjawiskiem nadpodaży mieszkań, czyli po prostu z tym że mieszkań jest więcej, niż samych kupujących. W takim wypadku deweloperzy muszą robić wszystko, aby ich oferta była tą jedyną, wyróżniającą się z całej listy, ofertą. Dochodzi tutaj do swego rodzaju pojedynku między inwestorami. Pomocna okazuje się reklama dla deweloperów, czyli te wszystkie działania, które pozwalają zwiększyć zainteresowanie odbiorców daną ofertą. Jak powinna zatem wyglądać skuteczna reklama deweloperska?
Zdjęcia w HD
Przede wszystkim powinna się wyróżniać. Ludzie są z reguły wzrokowcami, dlatego pomocne mogą okazać się interesujące zdjęcia w wysokiej jakości oraz ciekawa nazwa ogłoszenia. Trzeba tu wykazać się sporą kreatywnością, ponieważ, jak wiadomo, w dzisiejszych czasach mamy dostęp do niezliczonej ilości informacji i do tego jeszcze na wyciągnięcie ręki. Reklamy i najróżniejsze oferty przenikają nam między oczyma, kiedy korzystamy z social mediów, czy też przechadzamy się ulicami miasta.
Reklama dla deweloperów powinna zatem być tak dopasowana do dzisiejszego odbiorcy, aby skutecznie przyciągnęła jego uwagę (na przykład poprzez interesujące zdjęcia), zainteresowała ofertą (poprzez chwytliwe hasła i oryginalne opisy), a na końcu zachęciła do kupna albo do zapoznania się z ofertą konkretnego dewelopera.
Zachęcenie do podjęcia akcji
Poza zdjęciami w wysokiej rozdzielczości, do których zresztą wcale nie potrzeba drogiego sprzętu, warto do swoich reklam dodać, tak zwane „instrukcje dla odbiorców” lub też „przyciski zachęcające do podjęcia akcji”. Takie przyciski to nic innego jak Call To Action, w skrócie CTA.
Takie rozwiązania mogą być stosowane tylko w obrębie działań w Internecie – w reklamach typu Facebook Ads na przykład. Co prawda możemy je umieszczać na billboardach bądź na plakatach, ale nie przyniosą takiego efektu, jak te w Social Mediach lub innych reklamach w Google.
Ich celem jest wywołanie jakiejś konkretnej aktywności, której oczekuje twórca. Mogą to być zwroty, typu: „zadzwoń teraz”, „sprawdź ofertę”, „wejdź na stronę” lub „dowiedz się więcej”.
Najważniejsze informacje o ofercie
Kiedyś sprzedaż mieszkań była o wiele łatwiejsza, mieszkań nie było tak wiele i wystarczyło podać podstawowe informacje na temat nieruchomości, takie jak lokalizacja, metraż oraz cena. Dzisiaj reklama dla deweloperów powinna zawierać wszystkie informacje na teraz nieruchomości. Nie tylko rynek nieruchomości zmienia się, społeczeństwo również staje się znaczenie bardziej wymagające.
Ogłoszenia powinny zatem zawierać kompletne informacje odnośnie danej inwestycji – ile ma pokoi, jakie są plany odnośnie sąsiedztwa, jak zagospodarowany jest teren wokół budynków, czy inwestycja posiada własny garaż i wiele innych. Jednocześnie ważne jest, aby wyróżnić te najważniejsze informacje.
Sprawa związana z reklamowaniem się przez deweloperów w sieci wcale nie jest taka prosta, dlatego warto na bieżąco śledzić poczynania konkurencji i zastanowić się, jakie działania mogą przynieść zadowalające efekty firmie.